auto elektronika zamość

TEST SZCZELNOŚCI I WYDAJNOŚCI KLIMATYZACJI

Aby układ klimatyzacji mógł wydajnie i bezawaryjnie pracować musi być szczelny. Jakiekolwiek nieszczelności powodować będą ubytek czynnika roboczego, co skutkować będzie obniżeniem wydajności klimatyzacji. Oprócz czynnika roboczego z układu wyciekać będzie także olej smarujący kompresor, co grozi zatarciem tego najdroższego w całym systemie elementu. Nieszczelny przewód przed kompresorem może także powodować zasysanie przez niego powietrza atmosferycznego do układu skutkując jego zawilgoceniem, przeładowaniem i nieprawidłową pracą lub całkowitą awarią.

Wykonując okresowy przegląd klimatyzacji, jak również w przypadku podejrzewania niesprawności w układzie, należy przeprowadzić sprawdzenie szczelności układu. Wykonuje się to poprzez podłączenie do odpowiednich zaworów wysokiego i niskiego ciśnienia specjalnej stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej. Urządzenie to samoczynnie odsysa zawarty w układzie klimatyzacji czynnik roboczy, a następnie wytwarza w nim próżnię. Ma to na celu osuszenie układu ze zgromadzonej w nim wilgoci oraz umożliwia – po odczekaniu precyzyjnie odmierzanego czasu – sprawdzenie, czy próżnia wytworzona w układzie utrzyma się. Jeśli nie – oznacza to, że układ jest nieszczelny. Należy wtedy wyszukać miejsce, w którym powstała nieszczelność i element ten naprawić. Drugim o wiele lepszym i dokładniejszym sposobem jest test szczelności azotem. Do pustego układu wpuszcza się azot pod ciśnieniem 27-30bar i obserwuje na manometrach czy ciśnienie jest stałe czy się zmniejsza. Jeśli jest stałe, wtedy mamy 100% gwaracji, że układ jest szczelny, w przeciwnym wypadku podejmujemy się szukania nieszczelności. Najgrzej jest w wypadkach, kiedy ciśnienie ubywa bardzo powoli (np. 1 bar na pół godz), wtedy szukanie mikronieszczelności może zająć dużo czasu i wiązać się z większymi kosztami. Nieszczelności szukamy poprzez spryskanie wszystkich elementów pianą pod ciśnieniem i dokładne obserwowanie złącz, rurek, skraplacza itp. Zabieg ten często wymaga rozebrania wielu elementów pojazdu (np. żeby dostać się do skraplacza). 

Nawet jeśli nie zamierzamy korzystać z klimatyzacji nie należy zaniedbywać tego rodzaju usterki, gdyż przez powstałą nieszczelność do układu dostawać się będzie wilgoć, powodująca korozję tłoków kompresora i zniszczenie osuszacza klimatyzacji.

autoelektronika zamość  diagnostyka zamość

elektryka samochodowa zamość

Już teraz umów się na wizytę w naszym warsztacie!

ul. Starowiejska 8, 22-400 Zamość, Polska
515-840-869, 535-144-686

Godziny otwarcia

Copyright © WGB Group 2019 | Projekt i wykonanie serwis klimatyzacji zamość WGB Group

nabicie klimatyzacji zamość montaż cb radia zamość montaż car audio zamość światła dzienne zamość montaż taxi zamość zabudowy cb radia zamość

serwis DPF zamość Strona korzysta z plików cookies i zapisuje pliki tymczasowe na Twoim komputerze. Pozostając na niej akceptujesz te warunki. Więcej TUTAJ.