Naprawa ABS i ESP

ABS to układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems. Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP, czy Adaptive Cruise Control.
ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.
ESP  układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu, przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedniczujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, STC itp.
ESP nie jest stosowany w sporcie z uwagi na znaczne ograniczenie prędkości wyjścia z zakrętu, oraz uniemożliwienie wykonywania takich manewrów jak np. jazda w nadsterownym poślizgu kontrolowanym, hamowanie poprzez poślizg boczny czy obrót wokół własnej osi.
W kręgach fachowych przyjął się "neutralny" skrót ESC (Electronic Stability Control). Producenci samochodów używają różnych nazw dla ESP:

  • Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Audi: Electronic Stability Program (ESP)
  • Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
  • BMW: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
  • Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
  • Buick: StabiliTrak
  • Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
  • Chery Automobile: Electronic Stability Program
  • Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
  • Chrysler: Electronic Stability Program(ESP)
  • Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
  • Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
  • Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
  • Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
  • Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
  • General Motors: StabiliTrak
  • Honda: Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Holden: Electronic Stability Program (ESP)
  • Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC) and Vehicle Stability Assist (VSA)
  • Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
  • Kia: Electronic Stability Control (ESC) and Electronic Stability Program (ESP)
  • Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
  • Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
  • Lincoln: AdvanceTrac
  • Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
  • Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
  • Mercedes-Benz (co-inventor): Electronic Stability Program (ESP)
  • Mercury: AdvanceTrac
  • MINI: Dynamic Stability Control
  • Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
  • Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
  • Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
  • Opel: Electronic Stability Program (ESP)
  • Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
  • Pontiac: StabiliTrak
  • Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
  • Proton: Electronic Stability Program
  • Renault: Electronic Stability Program (ESP)
  • Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
  • Saab: Electronic Stability Program (ESP)
  • Saturn: StabiliTrak
  • Scania: Electronic Stability Program (ESP)[71]
  • SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
  • Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
  • Smart: Electronic Stability Program (ESP)
  • Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
  • Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
  • Toyota: Either Vehicle Stability Control (VSC) or Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
  • Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
  • Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
  • Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)

ŚWIECĄCA SIĘ KONTROLKA ABS, ESP SYGNALIZUJE USTERKĘ SYSTEMU WSPOMAGANIA HAMOWANIA I STABILIZACJI TORU JAZDY. ROZWIĄZANIEM NA ZIDENTYFIKOWANIE PROBLEMU JEST DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA ORAZ POMIARY CZUJNIKÓW I INNYCH PODZESPOŁÓW.

ZAJMUJEMY SIĘ NAPRAWĄ SYSTEMÓW ABS/ESP

diagnostyka komputerowa Zamość
instalacje lpg Zamość
klimatyzacja samochodowa Zamość
Już teraz umów się na wizytę w naszym warsztacie samochodowym w Zamościu! Nasi doświadczeni mechanicy czekają na Ciebie.

Zapraszamy!

Diagnostyka komputerowa Zamość, Instalacje lpg Zamość, Klimatyzacja samochodowa Zamość, Mechanik samochodowy Zamość, Warsztat samochodowy Zamość

Polecam program do warsztatu samochodowego Warsztat24.com, na którym pracuję od lat
mechanik samochodowy Zamość

Dane kontaktowe

ul. Starowiejska 8, 22-400 Zamość,
515-840-869, 535-144-686

ul. Graniczna 2B, 22-400 Zamość,
570-551-408, 604-561-681


pitstop.zamosc@gmail.com

Godziny otwarcia

Pon - Pt: 8:00-17:00
Sob: nieczynne
Niedziela: nieczynne
1666854

Nawigacja

Copyright 2022 © PIT STOP S.C.Projekt i wykonanie  warsztat samochodowy Zamość WGB-Group

klimatyzacja samochodowa Zamość

Strona korzysta z plików cookies i zapisuje pliki tymczasowe na Twoim komputerze. Pozostając na niej akceptujesz te warunki. Więcej TUTAJ.